[O1] prawdopodobnie problem z turbiną 1,9TDI AXR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafiramzes
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O1] prawdopodobnie problem z turbiną 1,9TDI AXR

    Dziś mojemu autku stuknęło 8000km i równe 3 miesiące. Krótkie podsumowanie:
    - auto 100% bezproblemowe
    - instalacja gazowa w 100% bezproblemowa
    - średnie spalanie gazu w przeciągu 8000km - 9,3l/100km przy czym minimalne to 7,69l/100km (trasa w górach), a maksymalne 11,49l/100km (100% miasto + korki)
    - spalanie benzyny na 8000km - 26,5l czyli 0,33l/100km
    - brak różnicy w mocy przy jeździe na benzynie i gazie
    - przełączanie benzyna/gaz i gaz/benzyna niezauważalne
    - samochód przewidywalny w trakcie jazdy
    - satysfakcja z jazdy super
    Polecam silnik i instalację gazową. Silnik może nie daje orgazmu w czasie jazdy ale wystarcza do codziennej eksploatacji w mieście i dłuższych wypadów weekendowych czy wakacyjnych. Przy wyprzedzaniu też nie ma większego problemu. Jego eksploatację zacząłem od 2500km wyjazdu wakacyjnego. Normalnie samochód jest eksploatowany na dojazdy do pracy (40km w jedną stronę, cykl mieszany z lekką przewagą jazdy miejskiej). Jak narazie samochód ma prawie same plusy. Jedyne minusy to takie, że trzeba z niego czasem wysiadać no i trochę kiepska widoczność do tyłu :P Ale w sumie to sam sobie jestem winien bo jeszcze nie mam czujników cofania i dotychczas jeździłem mniejszymi samochodami :P Octavka to moje trzecie autko z gazem i zdecydowanie najlepsze i relatywnie najekonomiczniejsze (biorąc pod uwagę pojemność silnika, moc i masę). Wszystkie były bezproblemowe ale to pod względem komfortu i eksploatacji instalacji gazowej jest jak narazie nie do pobicia.
    Następne sprawozdanie pewnie będzie po zimie i wrażeniach związanych z jazdą po śniegu i alpejskich trasach :P
  • rafjan
    Classic
    • 2010
    • 31

    #2
    [O1] prawdopodobnie problem z turbiną 1,9TDI AXR

    Witam Wszystkich.

    mam O1 1,9TDI 101KM AXR przebieg 85tyś km

    Od pewnego czasu zauważyłem dziwny dźwięk pojawiający sie przy powolnym dodawaniu gazu ( np ruszanie i powolna jazda) na zimnym silniku.

    Dźwięk przypomina jakby coś metalicznego o coś się ocierało i powsytaje tylko przy dodaniu gazu na zimnym silniku.

    znalazłem podobny temat ale dotyczył innego silnika i niestety nie wyjaśnił mi przyczyny powstawania tego dźwięku.

    Prosze o jakąś podpowiedź lub sugestie co to może byc takiego.

    niestety na mechanice suie nie znam a tym bardziej na turbo ( czytałem że ten dźwiek pojawia sie mimo wymiany niektórych elementów turbiny).

    czy powinienem sie tym martwić czy na razie drowac sobie temat.

    pozdr
    RAFJAN :-)

    Komentarz

    • misiek^wro
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8321

      #3
      Zamieszczone przez rafjan
      czy powinienem sie tym martwić czy na razie drowac sobie temat.
      Jak najbardziej nie darowac. Jak sie wysra wirnik w turbinie i silnik zaciagnie ow wirnik bedziesz plakal, bo szkody beda zajefajne.

      Turbina wstaje od okreslonych obrotow, czy te metaliczne dzwieki pojawiaja sie juz od 1k rpm czy kolo 1.7k rpm ?

      Takich rzeczy sie nie olewa. Jaki przebieg ma auto ?
      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


      Komentarz

      • strzala_1st
        Drive
        • 2011
        • 51

        #4
        Witam

        Mam ten sam problem.

        Skoda 1.9 TDI 2003 rok - 120 tyś

        na 1 rok czasu pomogła regeneracja turbiny ale teraz zaczyna sie to samo.

        Też proszę o pomoc.

        strzala_1st
        Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

        www.mukozuzia.pl

        Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

        PerfectService by DobryGrześWawa

        Komentarz

        • misiek^wro
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8321

          #5
          strzala_1st, jesli pomogla regeneracja i tylko na rok, to ktos dal dupy przy regeneracji turbo ALBO uzywasz turbodiesla wbrew przygazaniom uzytkownika turbognojka.

          Przykazanie pierwsze brzmi : Albowiem studzic bedziesz mnie przez dobra minute, po kazdej wykonanej pracy, bo zaprawde powiadam Ci, wysram sie szybciej, niz myslisz.
          Przykazanie drugie brzmi : Szanowac bedziesz mnie o pierwszych obrotow po zimnym starcie, abym zassać mogl oliwe z czelusci mych, tak by praca lekka mi byla, a obiecujesz mi to przez pierwszych pięć kilometrów jazdy, która spokojna i rozwazna bedzie.

          etc.
          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


          Komentarz

          • 13karolss
            Ambiente
            • 2010
            • 199

            #6
            swiete slowa

            swiete slowaauto juz zrobilo dobre 230 bez regeneracji turbo i tak jest niestety trzeba dac oleju przed startem oraz poczekac az auto ochlonie po jezdzie
            karol - człowiek który zostal papierzem

            Komentarz

            • dwaoka
              Elegance
              • 2010
              • 927

              #7
              misiek^wro, amen
              bkc+dsg

              Komentarz

              • strzala_1st
                Drive
                • 2011
                • 51

                #8
                Zamieszczone przez misiek^wro
                strzala_1st, jesli pomogla regeneracja i tylko na rok, to ktos dal dupy przy regeneracji turbo ALBO uzywasz turbodiesla wbrew przygazaniom uzytkownika turbognojka.

                Przykazanie pierwsze brzmi : Albowiem studzic bedziesz mnie przez dobra minute, po kazdej wykonanej pracy, bo zaprawde powiadam Ci, wysram sie szybciej, niz myslisz.
                Przykazanie drugie brzmi : Szanowac bedziesz mnie o pierwszych obrotow po zimnym starcie, abym zassać mogl oliwe z czelusci mych, tak by praca lekka mi byla, a obiecujesz mi to przez pierwszych pięć kilometrów jazdy, która spokojna i rozwazna bedzie.

                etc.
                Wszystko to wiem.

                I grzeję i chlodzę tak jak to jest przykazane.

                Mam wrażenie ze poprostu jakiś trefna sztuka turbo mi sie trafiła.

                Olej wymieniam co 10 tyś.

                sam nie wiem co z tym robić. Poprostu masakra jakas.
                Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

                www.mukozuzia.pl

                Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

                PerfectService by DobryGrześWawa

                Komentarz

                • misiek^wro
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8321

                  #9
                  Jakie sa dokladne objawy? Metaliczne dzwieki? Czy po prostu wchodzi Ci w tryb serwisowy ? Turbawa tez nie lubi PSJta ... jak juz silnik zbierze olej i rozprowadzi, a auto jest nagrzane, to dac w pizde co jakis czas nie zaszkodzi - moj tato np to kierownik 1-2,3k rpm. Powyzej tego w dieslu rzadko kiedy wchodzi ... Dlatego kupil sobie lata temu AGR'a :twisted:
                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                  Komentarz

                  • strzala_1st
                    Drive
                    • 2011
                    • 51

                    #10
                    Zamieszczone przez misiek^wro
                    Jakie sa dokladne objawy? Metaliczne dzwieki? Czy po prostu wchodzi Ci w tryb serwisowy ? Turbawa tez nie lubi PSJta ... jak juz silnik zbierze olej i rozprowadzi, a auto jest nagrzane, to dac w pizde co jakis czas nie zaszkodzi - moj tato np to kierownik 1-2,3k rpm. Powyzej tego w dieslu rzadko kiedy wchodzi ... Dlatego kupil sobie lata temu AGR'a :twisted:

                    No własnie to jest taki dzwiny dzwięk. W momencie dodawania gazu i odjęcia jest taki dzwięk jak by coś szorowało albo jakby sprężone powietrze pod dużym ciśnieniem kręciło sie w metalowej puszce. takie dziwne jest to.

                    Wczśniej przed regeneracją zdażalo się ze wchodziła w tryb awaryjny. Teraz narazie nie.

                    Nie wiem co z tym robić, czy nastepną regeneracje czy kupować nową??
                    Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

                    www.mukozuzia.pl

                    Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

                    PerfectService by DobryGrześWawa

                    Komentarz

                    • wojtass
                      Rider
                      • 2007
                      • 473

                      #11
                      a własnie chłodzić turbine przynajmniej 1 min
                      OK ale jak ktoś robi małe przebiegi po mieście typu 5-10 km i nie wariuję to też należy chłodzić turbo?

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        #12
                        wojtass, nie zaszkodzi. Poza tym niedogrzany diesel ... to nic dobrego
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • wojtass
                          Rider
                          • 2007
                          • 473

                          #13
                          to cóż ja mam zrobić taka robota

                          Komentarz

                          • richi9
                            Rider
                            • 2011
                            • 427

                            #14
                            wojtass, No nie gadaj że po 10 kilosach masz na blacie 50 stopni bo to termostat do wymiany lub przeglad układu...

                            [ Dodano: Pią 06 Maj, 11 20:20 ]
                            strzala_1st, No to by wskazywało że przy wiekszym obciażeniu wirnik chaczy o obudowę ale to podstawa do reklamacji ...Bo to oznacza że tulei wirnika nie wymienili, tu tez wymienili na lipne ...
                            Na poczatek poszukaj kanału zdejmij wąż od dolotu powietrza( powtarzam powietrza Nie spalin bo tam bedzie bardzo ciężko) i poruszaj wirnikiem do góry na dół i na boki. przytym krecąc delikatnie wirnikiem...(silnik wyłaczony rzecz jasna)
                            A podem poruszaj wzdłuż wirnika ...
                            A potem wypisz spostrzeżenia...

                            Komentarz

                            • strzala_1st
                              Drive
                              • 2011
                              • 51

                              #15
                              Zamieszczone przez richi9
                              wojtass, No nie gadaj że po 10 kilosach masz na blacie 50 stopni bo to termostat do wymiany lub przeglad układu...

                              [ Dodano: Pią 06 Maj, 11 20:20 ]
                              strzala_1st, No to by wskazywało że przy wiekszym obciażeniu wirnik chaczy o obudowę ale to podstawa do reklamacji ...Bo to oznacza że tulei wirnika nie wymienili, tu tez wymienili na lipne ...
                              Na poczatek poszukaj kanału zdejmij wąż od dolotu powietrza( powtarzam powietrza Nie spalin bo tam bedzie bardzo ciężko) i poruszaj wirnikiem do góry na dół i na boki. przytym krecąc delikatnie wirnikiem...(silnik wyłaczony rzecz jasna)
                              A podem poruszaj wzdłuż wirnika ...
                              A potem wypisz spostrzeżenia...

                              No takich mozliwośc to nie mam żeby leżeć pod samochodem.

                              rok czasu od regeneracji było wszystko ok. teraz sie zaczeło po upływie gwarancji

                              chyba zdecyduje sie na nowe turbo. bede miał przynajmniej problem z głowy. Mam nadzieję że to na pewno turbina.

                              Zobaczymy

                              pozdro
                              Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

                              www.mukozuzia.pl

                              Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

                              PerfectService by DobryGrześWawa

                              Komentarz

                              • misiek^wro
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8321

                                #16
                                Ale na czym ta regeneracja poprzednia polegala? Mi pisales, ze tylko czyscili zaluzje.
                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                Komentarz

                                • strzala_1st
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 51

                                  #17
                                  Zamieszczone przez misiek^wro
                                  Ale na czym ta regeneracja poprzednia polegala? Mi pisales, ze tylko czyscili zaluzje.
                                  Powiedzieli mi że rozłożyli turbo na częśći, wypiaskowali elementy, wyczyścili, naoliwili, wymienili olej.

                                  Niestety kompletnie sie na tym nie znam i nie wiem co powinno być jeszcze zrobione.

                                  dlatego chyba kupie nową turbinę i bedzie problem z głowy, bo kolejna regeneracja chyba nie ma sensu, a znowu trzeba bedzie kase władowac
                                  Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

                                  www.mukozuzia.pl

                                  Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

                                  PerfectService by DobryGrześWawa

                                  Komentarz

                                  • richi9
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 427

                                    #18
                                    Nowa turbina to duży wydatek.
                                    regeneracja polega na wymianie części zużytych (różnie od łożysk śligowych do wymiany całego wirnika i jego podzespołów, obudowy zazwyczaj nie trzeb awymiebniac ale tez nie zawsze). Dalej jest złozenie zgodnie zasadami , wyważanie dwu krotne przy różnych prędkościach. A na koniec montaż a przed tym napełnienie turbiny olejem(lub po montażu rozruch bez odpalania w celu napełnienia przewodów i turbiny olejem)...

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      #19
                                      richi9, biorac pod uwage, ze koszt pewniaka nowego to kolo 2000, a regeneracja w pl to 900-1400 - to chyba nie trzeba sie duzo zastanawiac, co ?
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz

                                      • richi9
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 427

                                        #20
                                        no nie wiem czy na pewno 2000pln, bo u mnie do Seata to był kosz 3000pln...
                                        Ale na pewno wieksza gwaracje masz po zakupie nowej.
                                        Ale przed montażem trzeba też dolot sprwadzić na szczelność. Bo może sie okazac że powodem rozsypania sie dmuchadła mogły być jej obroty. Bo komp nie wykrył przeładowania a więc nie zmieniał ustawien łopatek i wynik jest rozsypane Turbo ale to teoria...

                                        Komentarz

                                        • misiek^wro
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8321

                                          #21
                                          richi9, nie mowimy o cenach z ASO
                                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                          Komentarz

                                          • rafjan
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 31

                                            #22
                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            Zamieszczone przez rafjan
                                            czy powinienem sie tym martwić czy na razie drowac sobie temat.
                                            Jak najbardziej nie darowac. Jak sie wysra wirnik w turbinie i silnik zaciagnie ow wirnik bedziesz plakal, bo szkody beda zajefajne.

                                            Turbina wstaje od okreslonych obrotow, czy te metaliczne dzwieki pojawiaja sie juz od 1k rpm czy kolo 1.7k rpm ?

                                            Takich rzeczy sie nie olewa. Jaki przebieg ma auto ?

                                            ten dźwięk pojawia sie bliżej 2 tyś obrot a auto ma dopiero 86 tys km przejechane ( kupione w polskim salonie).
                                            RAFJAN :-)

                                            Komentarz

                                            • strzala_1st
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 51

                                              #23
                                              Jednak zdecydowałem sie na nową turbinę

                                              Mam pytanie. czy poz założeniu Turbo można jakoś sprawdzić numer seryjny? Jest widoczny??

                                              Chciałbym to wiedzieć żeby mi nie wsadzili w warsztacie jakiegoś bubla.

                                              dzięki za odpowiedz
                                              strzala_1st
                                              Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

                                              www.mukozuzia.pl

                                              Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

                                              PerfectService by DobryGrześWawa

                                              Komentarz

                                              • misiek^wro
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8321

                                                #24
                                                strzala_1st, numer seryjny jest tylko na turbawie, a moze byc tak, ze wsadza Ci nowe graty do starej obudowy ...
                                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                Komentarz

                                                • bastard
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 14

                                                  #25
                                                  jestem szczęśliwym posiadaczem octavi z silnikiem AXR polski salon udokumentowany przebieg kupiłem ją z przebiegiem 50 tysięcy, od początku mojej exploatacji turbina świszczy delikatnie i popuszcza olej który wycieka z interqoolera, ubytki oleju są na poziomie 150 mililitrów na 10 tysięcy, mechanik mi powiedział że nie ma tragedii i mieszczę się w normie, ale ostatnio zauważyłem że podczas gaszenia silnika za każdym razem pojawia się krótki dźwięk coś jakby zgrzyt albo pisk, podejżewałem poduszki pod silnikiem albo łozysko alternatora ale mam obawy czy to nie są sygnały końca turbiny. Będę wdzięczny za pomoc.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...